lördag 6 december 2014

Från början

Som beskrivningen av bloggen berättar så är detta en typ av byggblogg för 'dummies'.
Jag har tagit mig an att renovera ett hus på 6 månader för att det ska kunna vara säljbart till maj 2015.
För att göra allt lite mer spännande så kanske jag bör berätta att jag aldrig tidigare har gjort några som helst renoveringar eller bott i hus på landet (om man bortser från min barndom). Jag har en total budget på 150.000.- för hela huset både ut och invändigt.  Jag är dessutom är jag gravid och ska ha barn i april. Och jobbar helt solo.
Antingen tänker ni: ' Det går aaaaaaaldrig!' eller så tänker ni: ' Det här kan bli spännande att följa!' eller så tänker ni både och.

Det är min mormor och morfar som bott i detta hus tidigare. Jag är själv delvis uppvuxen här.
En av anledningarna att flytta hit var att ha närheten till mina morföräldrar( som flyttat till en lägenhet en bit här i från) och är "tuffliga" , som mormor skulle ha uttryckt det. Tyvärr gick min morfar bort för ett par veckor sedan. Och nu gör jag det här för mormor. Jag vill kunna ta ut henne hit i vår och visa henne trädgården som hon älskade högt.



3 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Åååååhhhh vad spännande!!! Kommer garanterat följa detta 😊😊😊 Å såklart att DU klarar detta!! 😘

    SvaraRadera
  3. TACK Linda! Du får komma ut till Sylta i sommar på en fika!!

    SvaraRadera